Blogia
Panfleto LAETUS

· La Maga i El Club de la Serpiente |versus teatre| ·

· La Maga i El Club de la Serpiente |versus teatre| · La Maga es la única que sabe qué es la libertad, aunque ella no sepa que lo sabe. Las caricias en el pelo son lo más próximo que ha estado del encadenamiento, el vaso de vodka lo más parecido a naufragar, y la música de jazz lo más cercano al desaparecer. Las discadas en El Club de la Serpiente son una liberación. Y yo estuve allí porque quise, debiera considerarme doblemente afortunado: por estar y por querer.
 
La novela Rayuela de Julio Cortázar se podía leer de dos maneras, tal como se indica en el TABLERO DE DIRECCIÓN que aparece al principio: o bien en la forma corriente, seguido hasta el capítulo 56, o bien saltando de uno a otro según un orden marcado, empezando en el capítulo 73. A estas dos maneras hay que añadir ahora la estupenda adaptación de Quim Lecina: literatura a ritmo de jazz.
 
Concert escenificat on es combina el text resultant d’una dramatúrgia del fragment de la novel·la “RAYUELA”, que Julio Cortázar dedica al “CLUB DE LA SERPIENTE”, i les músiques de Bix Beiderbeke, Louis Armstrong, Bessie Smith, Coleman Hawkins, Big Bill Broonzy, Champion Jack Dupree, Duke Ellington, Jelly Roll Morton, Earl Hines, ...
 
Quan comença l’acció som a París, a finals dels 50, concretament en el barri de St. Germain-des-Près, on uns intel·lectuals de diferents nacionalitats, un grup d’amics formen EL CLUB DE LA SERPIENTE. Allà es reuneixen per escoltar jazz, beure vodka i dissertar sobre política, literatura, pintura i sobretot sobre relacions humanes.
 
Constitueixen així l’última bohèmia a la que van els que, per una o altra causa, creuen que trobaran la veritat o realitzaran un somni, i hi van per trobar la seva llibertat o bé per donar-la per perduda definitivament. I el JAZZ, és el contrapunt musical dels esdeveniments, un protagonista més, que entrellaça les converses i les relacions dels components del Club, amb els que fàcilment ens sentirem identificats.
¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres
¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres

0 comentarios

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres